Pe reţelele de socializare şi-au făcut de puţin timp prezenţa şi instituţiile de finanţare. Unele sunt mai "timide" şi nu te bombardează cu mesaje, altele au scos deja artileria grea pe Facebook. Sursa: ADRIAN SCUTARIU
Reţelele de socializare au devenit un mod tot mai popular de promovare în spaţiul virtual. După ce majoritatea instituţiilor de presă, a persoanelor publice şi companiilor şi-au făcut conturi pe Facebook, Twitter sau Linked In (site profesional), cele mai importante 14 bănci de pe piaţa românească şi-au făcut şi ele simţită prezenţa în acest mediu de comunicare.
Alpha Bank, BRD, Libra Bank sau Banca Transilvania sunt doar câteva dintre instituţiile de credit care şi-au creat conturi de Facebook în ultimul an, alte zece completând lista băncilor care "socializează" on-line.
Cum cele mai recente statistici arată că numărul utilizatorilor de Facebook din România este în continuă creştere, depăşind 1,5 milioane la începutul lunii august, interesul instituţiilor de finanţare pentru acest mod de a interacţiona cu clienţii (actuali sau posibili) este, de asemenea, în creştere.
Exerciţiu de PR sau mică publicitate
Fie că optează pentru forma standard de utilizator sau creează o pagină de companie oficială, un cont de Facebook pentru astfel de instituţii presupune postarea de informaţii de interes public.
Datele prezentate sunt referitoare la activitatea băncii în cadrul comunităţii locale, evenimente şi acţiuni de promovare, dar şi anunţuri legate de cele mai noi oferte sau servicii de banking, însoţite de poze şi/sau clipuri publicitare. De multe ori administratorii conturilor aleg să posteze şi comunicate de presă sau ştiri preluate de la diverse publicaţii privind activitatea companiei.
Utilizatorii care se înscriu în grupul de prieteni ai diverselor instituţii de credit sunt