În relaţia cu băncile, românii nu prea au un aliat în legislaţie. În anumite cazuri, legea e de partea lor, însă instituţiile de credit găsesc modalităţi prin care amână momentul în care îşi respectă angajamentele. Sursa: Octavian Cocolos
Atunci când semnează un contract cu o bancă sau orice alt fel de instituţie sau companie, consumatorii trebuie să citească prevederile acestuia cu foarte multă atenţie, în special pe cele scrise cu un corp de literă foarte mic.
În caz contrar, se vor trezi puşi pe drumuri pentru a-şi recupera banii. În această situaţie se află mai mulţi clienţi ai Credit Europe Bank. Una dintre angajatele băncii a sustras suma de 1 milion de lei din depozitele lor. Până nu se termină ancheta, oamenii nu îşi vor recupera banii, deşi au în mână actele care dovedesc că aveau anumite sume în depozite.
Pentru una dintre cliente, o octogenară, este vorba de economiile adunate o viaţă, ca să îşi ducă mai uşor traiul la bătrâneţe. Deocamdată, nu ştie când îşi va recupera banii.
“În funcţie de rezultatele verificărilor, vom întreprinde demersurile necesare, astfel încât, în limitele impuse de lege, să nu fie păgubit niciun client căruia legea îi dă dreptate”, se precizează într-un comunicat remis de Credit Europe Bank.
Unde-i lege, nu-i tocmeală
Totuşi, de la Serviciul de Informare Publică al Băncii Naţionale, ni s-a precizat că, din moment ce clientul de bună credinţă şi-a încredinţat economiile unei bănci, aceasta ar trebui să îi elibereze banii imediat şi să îşi recupereze paguba ulterior de la persoanele vinovate de încălcarea legilor.
De asemenea, Ionuţ Spătaru, şeful OPC Braşov, a precizat pentru evz.ro că banca trebuie să le înapoieze banii oamenilor în termen de 15 zile.
“Aceşti consumatori au depus banii în contul băncii, nu al unei persoane fizice. Ei au constit