Omul care a făcut posibil „miracolul Dacia", Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia, a fost invitat la videochatul „Adevărul", moderat de Ion M. Ioniţă, unde a răspuns întrebărilor venite de la cititori. Acesta a declarat în exclusivitate că pe terenul fostei uzine de vehicule off-road ARO, un investitor străin va dezvolta o fabrică de componente auto.
Câteva dintre declaraţiile invitatului:
Ion M. Ionita: Este aproape de neinteles cum o tara ca Romania a ajuns sa exporte masini in intreaga lume si sa concureze pe pietele internationale.
Mi-am propus un lucru. Daca sunt capabil sa o gestionez, sa o fac. M-a ambitionat in mod deosebit o lupta de interese ale vremii, imediat dupa 1980. In Romania anilor '90 nu era nevoie numai de bani, ci si de un know-how. La vremea respectiva nu aveam competitori. Schimbarea de mentalitate, de multe ori, costa enorm.
Pe mine m-a prins Revolutia la Timisoara. Am invatat atunci cat nu poti sa inveti dintr-o biblioteca. Orice om, fie el maturator sau academician, reprezinta o personalitate. Dragostea pentru semeni nu trebuie tratata ca un slogan electoral. Ea trebuie sa fie factica.
Am condus fabrica de la Timisoara, trimis de Ceausescu personal. Cand aveam de condus 31.000 de angajati, le-am spus daca ma orindeti cu un sigur leu mascat, aduceti plutonul de executie. Oamenii aceia au reusit sa faca trecerea d la o economie centralizata la o uzina de automobile care sa asigure o securitate rutiera.
Nu mi-am imaginat atunci ca Dacia 2010 ajunge sa fie marca nr. 1 in Romania.
Dacia a exportat in 2010 in valoare de 2,3 miliarde de euro, fiind primul exportator al Romaniei.
Intre 1991-1995 am trecut printr-o criza mai dura decat trece Romania astazi. Dar, sunt solutii. Sa se comunice in modul cel mai deschis.
Au fost forte care nu au vrut sa privatizeze "Dacia". Au vru