Oferta Guvernului SUA de avioane F-16 second hand pentru România a expirat la data de 3 august 2010, iar Ministerul român al Apărării nu a organizat nici o licitaţie pentru a cumpăra avioane noi. Pentru ca spaţiul aerian al României să nu rămână "descoperit", singura soluţie este prelungirea resursei de zbor la avioanele MiG 21 LanceR.
Citeşte şi:
Oficial MApN despre accidentul aviatic de la Tuzla: "Subfinanţarea armatei e de vină moral pentru tragedie"
Avioanele de luptă israeliene s-ar putea antrena în România
Principala forţă aeriană a României este reprezentată de avioanele MiG 21 LanceR, produse în fosta URSS acum mai bine de 30 de ani şi modernizate în România, după anul 1993. România a avut 110 avioane MiG 21 LanceR, dintre care sub o treime mai sunt apte de zbor. Pentru avioanele rămase în funcţiune, resursa de zbor va expira în anul 2013.
Cea mai importantă misiune a avioanelor de luptă ale României, la care nu se poate renunţa, este aceea de poliţie aeriană. Acum un an, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Ion Aurel Stanciu, declara că prelungirea resursei are ca scop doar menţinerea în funcţiune a avioanelor LanceR până la momentul când misiunile lor vor fi preluate de noile avioane de luptă ale României.
În anul 2010 nu sunt bani pentru a cumpăra avioane
Potrivit declaraţiilor de acum o săptămână ale premierului Emil Boc, Guvernul României nu are bani în anul 2010 pentru a cumpăra avioane de luptă. În aceste condiţii, o procedură de achiziţie de avioane ar fi lansată, cel mai devreme, în anul 2011, iar din acel moment vor trece câţiva ani până ce noile avioane ar sosi în România, iar piloţii români ar fi în măsură să zboare pe ele. Reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale ne-au explicat că MApN studiază acum posibilitatea unei noi prelungiri a resursei unor avioane Lance