Producătorii se declară surprinşi de rezultatele financiare bune din semestrul I din 2010. Contribuabilii europeni, fără de care aceste profituri nu erau posibile, nu sunt recompensaţi. Prezentarea rezultatelor financiare ale marilor producători auto a surprins pe mulţi analişti. Majoritatea companiilor au anunţat un bilanţ pozitiv, în ciuda unui mediu de afaceri extrem de dificil. Este adevărat că, după un 2009 încheiat „pe roşu“, prima parte a anului în curs a fo
Producătorii se declară surprinşi de rezultatele financiare bune din semestrul I din 2010. Contribuabilii europeni, fără de care aceste profituri nu erau posibile, nu sunt recompensaţi.
Prezentarea rezultatelor financiare ale marilor producători auto a surprins pe mulţi analişti. Majoritatea companiilor au anunţat un bilanţ pozitiv, în ciuda unui mediu de afaceri extrem de dificil. Este adevărat că, după un 2009 încheiat „pe roşu“, prima parte a anului în curs a fost ceva mai bună, însă puţini se aşteptau ca mărci aflate până nu de mult într-un puternic declin să anunţe profituri substanţiale.
„Suntem surprinşi de rezultate.“ „Am avut o primă parte a anului mai bună decât ne aşteptam.“ „Vom încheia anul cu un rezultat pozitiv.“ Sunt doar câteva dintre cuvintele rostite cu aplomb de şefii companiilor europene înainte de a da citire cifrelor din bilanţul pe primul semestru din acest an. Vânzările Renault, proprietarul Dacia, au crescut în prima parte a anului cu 23,1%, până la 19,66 miliarde euro, iar profitul net s-a cifrat la 823 milioane euro, faţă de o pierdere de 2,71 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a avut în perioada ianuarie-iunie 2009 venituri din vânzări de 51,2 miliarde euro şi un profit net de 494 milioane euro, iar francezii de la PSA Peugeot Citroën au raportat un profit net de 680 de milioane de