O cale ferata pentru trenuri de mare viteza intre Lisabona si Kiev, reconstruirea unui palat prusac in Berlin sau un nou centru pentru vizitatorii la Stonehenge sunt doar cateva proiecte mari europene amanate din cauza datoriilor guvernamentale.
Adancite in datorii, dupa decenii de imprumutat prea multi bani, si cu deficite bugetare uriase din cauza recesiunii, multe tari europene au hotarat sa renunte la cateva din proiectele costisitoare pe care le aveau inainte de criza, chiar daca implica renuntarea la o parte din infrastructura.
In mod special, visul de a vedea majoritatea tarilor din Europa legate de cai ferate pentru trenuri de mare viteza pare din ce in ce mai indepartat. Proiectul initial prevedea o retea unificata de cai ferate, bazata pe axe nord - sud, est - vest, legand orase precum Lisabona de Kiev si Londra de Budapesta, si extinderea retelelor din Germania si Franta pentru a include o mare parte din continent.
Insa Portugalia s-a vazut nevoita sa inghete constructia partii sale, in timp ce Ungaria renunta si la unele rute feroviare pe care le are deja, fara planuri sa adauge unele noi. Intre timp, producatorul trenurilor de mare viteza din Franta, Alstom, incheie contracte in China, Golful Persic si Statele Unite ale Americii, insa nu si in Europa.
Pe batranul continent se regasesc unele din cele mai mari economii din lume si unele din cele mai vizitate orase, prin urmare colapsul este foarte putin probabil. Insa, dupa ce Grecia s-a aflat aproape de intrare in incapacitate de plata, iar alte guverne au atins deficite bugetare record, din cauza problemelor financiare din ultimii trei ani, autoritatile incearca sa reduca o mare parte din cheltuieli.
Iar renuntarea la proiectele costisitoare este o cale mult mai buna de a face acest lucru, in comparatie cu disponibilizarile, reducerea salariilor