"Reîncarnarea lui Troţki" şi "Micuţa Slovenă", prezentate în Sfântu Gheorghe, au stârnit simpatia publicului prin modul în care pun sub lupă relaţiile contorsionate dintre părinţi şi copii.
Câteva mii de persoane au urmărit, marţi seară, un live performance cu Lucian Ban, Mat Maneri - nominalizat la Premiile Grammy în 2006, Silent Strike şi Dan Basu, "Tarkovsky Redux - like spirit without a shadow", şi filmul "Reîncarnarea lui Troţki", de Jacob Tierney, urmat de o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu Kevin Tierney, tatăl regizorului şi actorului, totodată producătorul lungmetrajului.
Acesta a povestit cum cineastul a plecat la Los Angeles la 18 ani pentru a deveni actor, a avut foarte mult timp liber la dispoziţie şi a început să scrie scenarii pe laptopul pe care i-l dăduseră părinţii. Nu, nu ştia că filmul va fi văzut şi în România când a inserat replica referitoare la cuplul Ceauşescu.
La vizionarea de miercuri dimineaţă, producătorul a venit cu alte detalii interesante. A povestit despre veneraţia pe care Jacob Tierney o are pentru Ken Loach (regizor care a participat şi el la Anonimul), că iniţial trebuia să fie o dramă, doar că era "serios şi plictisitor" şi că primul tatuaj al fiului lui a fost în formă de seceră şi ciocan.
Apoi a pus şi el o întrebare publicului - "Ce ştiţi despre Troţki?" - şi a promis în glumă că "incidentul cu pioletul va apărea în sequel-ul de la «Reîncarnarea lui Troţki»". Nu în ultimul rând a povestit că actorul principal din film a locuit pe aceeaşi stradă cu familia Tierney.
Revoluţie în Canada
Leon Bronstein (Jay Baruchel) este convins că este reîncarnarea lui Troţki. Aşa că, după ce eşuează cu un sindicat pe care voia să îl formeze la fabrica tatălui (Saul Rubinek), care îl trimite din internat în liceu public, revine la treabă cu zel bolşevic: o găseşte pe Alex