Perioada de solduri se încheie, potrivit legii, la 31 octombrie. Majoritatea magazinelor mari afişează reduceri consistente la haine şi încălţăminte, însă, în realitate, preţurile sunt aceleaşi ca în timpul anului
Craiovencele au dat iama în magazine pentru a profita de primul val de reduceri la hainele şi încălţămintea de vară. Fuste, bluziţe din materiale vaporoase, sandalele pe care vi le-aţi dorit întreg sezonul sunt doar câteva dintre chilipirurile pe care puteţi pune mâna în această perioadă la un preţ redus chiar şi cu 70%. Cel puţin aşa arată etichetele produselor. Clienţii se plâng însă că, de foarte multe ori, comercianţii apelează la metode nu foarte ortodoxe de a face vânzare. „Am urmărit pantofii aceştia de la începutul verii, de când i-am văzut pe raft. Acum m-am bucurat să văd că sunt reduşi cu peste 30% dar am constatat că preţul este, de fapt, acelaşi cu cel dinainte de promoţie. Păi ce afacere e asta?!”, ne-a spus Mihaela Tatomir, una din craiovencele pornite la vânătoare de reduceri.
Reclamaţia la Protecţia Consumatorului, de pomană
Dacă sunteţi nemulţumit de tactica magazinului şi vreţi să reclamaţi la Protecţia Consumatorului, nu vă aşteptaţi să găsiţi aici prea mult sprijin. „Dacă un agent comercial măreşte preţul cu o zi înainte de reduceri şi apoi aplică soldurile la noile preţuri este treaba lui. Nu ţine de noi, ci mai degrabă de Consiliul Concurenţei”, e de părere Dan Vasile, reprezentant al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Dolj. În plus, comercianţii care vând „ţepe” craiovenilor au de ce să stea liniştiţi în această perioadă. Protecţia Consumatorului nu va face controale la magazinele cu solduri decât dacă aceste vor fi „comandate” de şefii de la Bucureşti. Singurele cazuri când puteţi apela la CJPC sunt acelea în care preţul redus nu este vizibil pe etichetă şi, astfel, sunteţi înşelat s