Vanzarile de electronice si IT au scazut in medie cu 15-20% in luna iulie fata de luna anterioara, ca urmare atat a majorarii TVA, dar si pentru ca in general lunile iulie si august sunt printre cele mai slabe perioade pentru achizitii de astfel de produse, majoritatea consumatorilor pastrandu-si banii pentru concediu, au declarat pentru Wall-Street mai multi retaileri de electronice.
Pe de alta parte, promotiile si vanzarile foarte mari din ultimele zile ale lunii iunie au facut ca unii retaileri sa inregistreze luna trecuta valori ale vanzarilor aproximativ egale cu cele din urma cu doua luni sau chiar cresteri.
“In iulie am avut o crestere de 5% a vanzarilor fata de iunie (sume fara TVA). La nivel de categorii produse, IT-ul a crescut cu 21%, electrocasnicele mici cu 13%, electrocasnicele mari cu 5%, electronicele cu 4%, iar singura scadere am inregistrat-o la aparatele de aer conditionat, unde diminuarea a fost de 52%, acest lucru datorandu-se mai curand conditiilor meteorologice, impactul modificarii cotei de TVA avand un impact marginal”, a explicat Adrian Olteanu, directorul general al Flanco International, al treilea retailer electroIT pe piata locala, cu vanzari de 70 de milioane de euro anul trecut.
In iulie, Flanco a lansat o campanie de marketing prin care pana la 31 august clientii pot primi inapoi 24% din valoarea primului produs, in cazul in care pana la finalul acestei luni mai cumpara un produs a carui valoare este egala sau mai mare decat ce a primului aparat achizitionat.
Aceasta campanie a fost unul dintre principalii factori care au dus la cresterea vanzarilor in iulie fata de iunie in cazul Flanco, a mai spus Olteanu.
“Din punct de vedere al numarului de clienti, in iulie am avut o crestere de 9% comparativ cu luna anterioara, dar valoarea medie a facturii (fara TVA) a scazut cu 4.5%. Daca adaugam si TVA