Anual, se vor construi 50 km de autostradă, care se vor adăuga reţelei deja existente. Paralel, vor fi modernizate drumurile de categoriile a II-a şi a III-a, aşa încât din punct de vedere al infrastructurii rutiere ţara să devină una central-europeană. Finanţarea e asigurată, BM acordând deja un credit avantajos, de 2 miliarde de euro. Nu, nu vă grăbiţi. Ştirea nu se referă la România, ci la Bulgaria. Încet şi sigur, fără gesturi spectaculoase, fără a-şi goli trezoreria şi a-şi jupui populaţia, ori a falimenta prin taxe firmele, fără a semna înrobitoare acorduri cu FMI, guvernul de la sud de Dunăre şi-a condus ţara cu calm şi inteligenţă prin criză.
Investiţiile străine vin, atrase de facilităţile fiscale (nu puţine firme din România, chiar cu capital integral românesc) s-au relocat sau intenţionează să se relocheze în Bulgaria. Turismul merge strună şi el. Au şi bulgarii destule probleme: corupţia şi criminalitatea organizată sunt încă greu de stăpânit, există dificultăţi financiare. Dar una peste alta, administraţia statului îşi face treaba şi se bucură de certă credibilitate la Bruxelles şi în cancelariile europene.
Nu e şi cazul României. Autostrăzi? Zero km în acest an, din cei 836 promişi de Berceanu la începutul lui 2009. E vorba de acelaşi Berceanu care a accesat doar 2% din fondurile UE aflate la dispoziţie şi care abia de face sau cârpeşte câte o “centură”. Turismul e “verde” doar pe frunza Elenei Udrea. Spitale la pământ, infrastructură şcolară aşijderea. Agricultura nu-i în stare să hrănească populaţia. Un guvern buimac, incapabil să lanseze sau să ducă la capăt un program cât de cât coerent. Ieri, într-o oră de autointerviu la Radio România Actualităţi, preşedintele Băsescu a slalomat printre aceste realităţi româneşti. Sin- gura pedală apăsată la podea a fost obsesia sa cu impozitarea tuturor veniturilor, în primul rând a p