Incertitudinile din SUA şi Europa sunt mai evidente ca oricând. În timp ce unii anticipează continuarea trendului ascen-dent din 2009, alţii avertizează cu privire la următoarea prăbuşire. Perspectivele legate de acţiuni, evaluate prin prizma oportunităţilor şi riscurilor implicate, sunt considerabil mai bune raportat la temerile prezente ale observatorilor pieţei. Acest lucru este valabil mai ales pentru companiile mari, care şi-au asigurat de mai mulţi ani poziţii deosebit de
Incertitudinile din SUA şi Europa sunt mai evidente ca oricând. În timp ce unii anticipează continuarea trendului ascen-dent din 2009, alţii avertizează cu privire la următoarea prăbuşire.
Perspectivele legate de acţiuni, evaluate prin prizma oportunităţilor şi riscurilor implicate, sunt considerabil mai bune raportat la temerile prezente ale observatorilor pieţei. Acest lucru este valabil mai ales pentru companiile mari, care şi-au asigurat de mai mulţi ani poziţii deosebit de puternice pe piaţă în sectoarele lor de activitate, sau chiar le domină (de exemplu, cel mai mare retailer din lume, Wal-Mart, Nestlé, cel mai mare producător mondial de bere, Anheuser-Busch, Coca-Cola, Intel Corp. şi Microsoft).
Acestea sunt companii foarte puternice, de multă vreme solide din punct de vedere financiar, cu o cotă de piaţă importantă şi costuri care cu greu pot fi ameninţate de competitori. Ar putea face faţă chiar şi într-un mediu puternic inflaţionist; înclusiv în condiţiile creşterii preţurilor, şi-ar putea asigura marjele de profit. De asemenea, datorită resurselor proprii, puterii financiare şi prezenţei globale, aceste companii sunt, de obicei, mult mai rezistente la crizele economice decât concurenţa lor. Prin asigurarea unei bune poziţii în cadrul pieţelor emergente, în general, astfel de firme beneficiează şi mai mult de aprecierea pe care o cunosc.
Companiile de top