CNADNR a majorat taxa de pod de pe Autostrada A2 cu 1 leu, respectiv 10%, şi nu cu 0,4 lei, cât ar fi justificat majorarea TVA, pe motiv că românii nu umblă cu monede la ei.
De aproximativ o lună, au-tomo-biliştii în drum spre litoral plătesc un tarif de trecere a podului peste Dunăre la Feteşti de 11 lei, chiar dacă o majorare a TVA cu 5% decisă de Guvern ar fi trebuit să ducă la o creştere a tarifului de la 10 lei la 10,4 lei. Pentru vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12 tone, creşterea a respectat majorarea de 5% a TVA, adică de la 68 de lei la 71 de lei. „Gândiţi-vă ce s-ar fi întâmplat dacă am fi cerut mărunt, în condiţiile în care la vârf sunt 30.000 de maşini, iar în mod obişnuit sunt doar 17.000", spune Lucian Calmuş, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Şi pentru ca românii care în weekenduri stau ore în şir pe autostradă să îndure aglomeraţia cu mai multă resemnare, directorul CNADNR ne consolează: „Aţi văzut, astfel de aglomeraţii sunt şi pe autostrăzile din Germania". Oricum, directorul nu crede că îmbulzelile de weekend sunt cauzate de staţiile de taxare. Supărat pe relatările poliţiei sau ale televiziunilor care şi-au trimis elicopterele deasupra autostrăzii de unde ne povestesc despre blocajele de trafic, directorul CNADNR promite camere de luat vederi pe A2 care să arate exact unde sunt problemele. „În weekend aglomeraţia a fost la Cernavodă, nu la Feteşti, şi aceasta, deoarece cele două benzi ale autostrăzii dădeau într-o singură bandă pe drumul naţional", spune el. Majorarea taxei nu a descurajat şoferii, mai adaugă Calmuş. „Traficul variază nu atât în funcţie de tarif cât în raport cu vremea", explică directorul.
Chiar dacă s-a gândit la binele şoferilor cerând o taxă de pod de 11 lei în loc de 10,4 lei, aglomeraţia pe motiv de lipsă de mărunţi