Şoferii români nu mai ştiu de frică. Contează mai mult cine e mai şmecher, cine turează mai mult bolidul şi mai puţin cine respectă legea. Amenzile nu se mai plătesc, iar conducătorii auto - indiferent dacă se urcă beţi la volan sau dacă depăşesc limita legală de viteză - ştiu că "îşi spală" păcatele în instanţă. "Încurajaţi" de prevederile legale, ei o iau de la capăt cu aceleaşi şi aceleaşi apucături care duc la producerea tragediilor de pe şosele. Revoltător este că, în timp ce autorităţile noastre analizează, fac dezbateri şi despică firul în patru în ceea ce priveşte masacrul de pe şoselele României, proiectele rămân undeva suspendate prin Parlament, fără o finalizare concretă. Comparativ cu alte state, legile rutiere româneşti sunt blânde, ţinând cont de masacrul de pe şosele. Iar realitatea "din teren" a demonstrat-o chiar zilele trecute. În timp ce vitezomanul Cristian Şerban, prins duminică pe Autostrada Soarelui conducând cu 248 km la oră un Porsche de 100.000 de euro, a rămas fără permis pentru 90 de zile şi a primit nouă puncte amendă, un vitezoman elveţian, prins cu 290 de kilometri pe oră pe o autostradă, a rămas fără maşină şi a plătit 720.000 de euro amendă.
În Olanda, pentru depăşirea limitei de viteză ţi se confiscă fără drept de apel autovehiculul, iar buzunarul ţi se goleşte cu 490-670 de euro; în Germania ţi se suspendă dreptul de a conduce pentru trei luni şi, în plus, te alegi cu o amendă de 425 de euro; în Franţa nu scapi fără o amendă de 1.500 de euro şi aceeaşi suspendare de trei luni; în Anglia - 2.500 de lire sterline, adică echivalentul a 3.700 de euro, iar în Serbia depăşirea vitezei legale este sancţionată mai nou cu închisoare de la 15 la 60 de zile. În Germania, dacă este prins fără centură, şoferul este amendat cu 30 de euro, în Franţa - 135 de euro şi trei puncte, Spania - 50 de euro; Olanda - 45 de euro, Grecia - 1