Primul termen de judecată în dosarul Scânteia, privind catastrofa feroviare cu 14 morţi din data de 14 august 2009, de la trecerea la nivel cu calea ferată din Scânteia, va avea loc pe 16 septembrie. Sursa: Arhiva EVZSursa: Maria Craus
1 /.
Răzvan Apostu, şoferul microbuzului, care şi-a pierdut viaţa în accident, lucra pentru ei la negru şi făcea curse pirat pe ruta Iaşi - Scânteia. Dumitriu va da socoteală şi pentru semnarea în fals a unui contract de muncă care a stat la baza obţinerii licenţei de transport persoane.
Grad de uzură 100%
Specialiştii care au expertizat microbuzul implicat în accident au concluzionat că starea tehnică şi de întreţinere a maşinii fabricate în anul 2003 era nesatisfăcătoare. Mai exact, maşina, care avea inspecţia tehnică periodică expirată, nu ar mai fi putut trece de următoarea inspecţie şi ar fi trebuit să fie scoasă din circulaţie.
"Durata de utilizare normală a maşinii era de şase ani de zile, şi durata de utilizare consumată era tot de şase ani de zile, iar durata de utilizare rămasă era zero. Gradul de uzură al microbuzului era de 100%. Durata de utilizare normală nu îndeplinea condiţiile de prelungire", se arată în expertiza anexată la dosar.
"Nu vezi trenul, ne omori"
Potrivit mărturiilor celor doi supravieţuitori ai accidentului depuse la dosar, după ce a trecut pe roşu la calea ferată, şoferul Răzvan Petrişor Apostu a fost avertizat de unul dintre pasageri despre apropierea trenului, însă nu a schiţat vreun gest.
"Viorel Chelaru l-a avertizat pe şofer că se apropie un tren, să meargă mai repede sau să oprească că îi omoară pe toţi", le-a spus Ilie Meşteru procurorilor. "Eu i-am spus "Ce faci, nu vezi trenul, ne omori!", dar nu a încetinit, nu ştiu ce manevră a făcut căci motorul s-a oprit, nici nu a întors capul când l-am avertizat", a declarat la rândul s