De la începutul anului viitor, cărţile de identitate vor urma modelul paşapoartelor şi vor fi elibe-rate într-un nou format, care va conţine date biometrice, inclusiv amprente, în format electronic. Proiectul de lege propus de Ministerul Administraţiei şi Internelor prevede că noul buletin se va numi carte electronică de identitate, va fi de tipul „smart card" şi va conţine datele personale ale titularului în format tipărit şi electronic.
Datele de identificare vor fi stocate pe un cip de memorie implantat în buletin şi vor conţine imaginea feţei, amprentele a două degete şi adresa de domiciliu, inclusiv tot istoricul schimbărilor de adresă. Datele incluse pe cartea de identitate electronică vor putea fi verificate, în cadrul Registrului Naţional de Evidenţă a Persoanelor, de către mai multe autorităţi.
Printre acestea se numără serviciile secrete, instituţiile care activează în domeniul apărării, ordinii publice şi justiţiei, dar şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), Ministerul Sănătăţii, Ministerul Finanţelor, instituţiile de asistenţă socială şi poliţia locală (actualmente comunitară).
Tot de la 1 ianuarie, ar urma să fie eliberate şi cărţi electronice de rezidenţă pentru cetăţenii străini care au domiciliul în România, aceste acte urmând să respecte aceleaşi rigori ca şi buletinele.
Ministerul de Interne susţine că nu vor exista cheltuieli bugetare suplimentare o dată cu introducerea noului sistem. Proiectul de lege este menit să alinieze legislaţia la normele europene din domeniu. În plus, în nota de fundamentare a proiectului se arată că noile buletine „oferă garanţii suplimentare cetăţenilor, asigurându-se un grad de protecţie ridicat împotriva furtului de identitate, iar instituţiilor de drept public sau privat certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe