Cantemir Gheorghiu, un german de origine română, a făcut o afacere dintr-o idee trăsnită. Vinde ochelari de carton care nu au niciun rost, dar te fac să arăţi „cool“. Oamenii cumpără ramele de ochelari din carton „Die Pappbrille“ pentru că sunt colorate, trendy şi amuzante.
Curios să vadă reacţia tinerilor cu „nasul pe sus", nelipsiţi din locurile la modă, Cantemir Gheorghiu (28 de ani) a intrat într-un club din Berlin purtând o pereche de ochelari fără lentile, cu rame decupate din carton pe care a lipit un text dintr-un ziar.
O barmaniţă, studentă la design vestimentar, a vrut să-i cumpere. I-a oferit la schimb o apă minerală, un cocktail Cuba Libre şi patru shot-uri de tequila, care costau, în total, 14 euro. Cantemir a refuzat-o însă, pentru că şi-a dat seama că îşi putea transforma ideea într-o afacere.
Modele din orice material interesant
Două luni mai târziu, „Die Pappbrille", traducerea în germană pentru ochelari de carton, au devenit un accesoriu la modă care se vinde în neştire, la preţuri între 90 de cenţi şi 4 euro, în funcţie de materiale. Cantemir foloseşte, în general, resturi de carton pe care aplică diferite imprimeuri sau elemente decorative.
O parte din materiale, pe care le decupează urmând conturul unui şablon, sunt cumpărate, iar pe altele le găseşte pur şi simplu. „Adică, dacă văd o cutie de pantofi care îmi place, tai un prototip. Sau o copertă de revistă, dacă are un model interesant, sau perdelele de la duş, hârtia de cadouri... Sau, dacă mă inviţi la tine la cafea şi te întorci puţin, s-ar putea să tai câteva modele de pe faţa de masă."
Cante, cum îi spun berlinezii, s-a născut în România, la Bucureşti, dar locuieşte la Berlin de 19 ani. A plecat acolo după Revoluţie, împreună cu mama lui, scriitoarea Carmen Francesca Banciu, şi cu cele două surori. Nu mai are cetăţenie română, dar vorbeşte bine româneşte,