Încă din anii '30 Citroen a construit maşini inovatoare care anticipau viitorul. Şi în prezent constructorul francez duce tradiţia mai departe printr-o nouă gamă de automobile. Printre acestea se numără şi sedanul C5, care a primit recent o nouă şi puternică motorizare diesel. Este vorba despre propulsorul V6 de trei litri ce dezvoltă 240 cai putere, şi care îl înlocuieşte pe cel de 2,7 litri. De asemenea, Citroen C5 are acum şi un uşor facelift la spoilerul posterior, care scoate la lumină două evacuări cromate trapezoidale. Weekend-ul trecut, Antena3.ro a testat automobilul pe drumurile din România. Rezultatul, în rândurile de mai jos.
Design exterior
Înainte de a vorbi despre performanţele tehnice ale C5-ului trebuie menţionat şi felul special în care arată. La volanul lui, orice şofer se va simţi flatat de privirile invidioase ale celorlalţi participanţi la trafic.
Formele acestui Citroen par aduse din viitor, cu farurile arătoase în formă de boomerang, alungite înspre spate, sigla uriaşă care domină partea frontală, luneta concavă şi evacuările trapezoidale cromate, proaspăt aduse la lumină de cei de la Citroen (până acum erau ascunse de spoiler). Nu în ultimul rând, cei care doresc să îşi comande un C5 pot opta pentru jantele de 18?, dacă efortul financiar nu este prea mare (costă 364 euro cu TVA). După cum se poate vedea şi din fotografii, merită.
La interior trebuie amintite în primul rând scaunele foarte comode, adevărate fotolii cu o grămadă de reglajele electrice şi tapiţeria mixtă, piele cu material textil, care este oferită standard la această versiune. Sunt disponibile opţional şi funcţiile de masaj şi încălzire a scaunelor. În spate pot călători până la trei pasageri, în condiţii excelente de confort.
Volanul este şi el o inovaţie în sine, cu