Google si Verizon, doua companii de top in furnizarea de servicii si continut online, au anuntat o intelegere care i-ar putea permite operatorului de telefonie mobila sa amplifice viteza de transmitere a unor informatii online daca cei care le creeaza sunt dispusi sa plateasca pentru acest avantaj, informeaza New York Times.
Spre exemplu, YouTube, detinut de Google, ar putea plati o suma catre Verizon pentru a se asigura ca informatiile sale ajung primele la consumatori. Aceasta intelegere s-ar putea traduce in cele din urma prin costuri mai ridicate pentru utilizatori.
O astfel de alianta ar putea incalca principiul referitor la neutralitatea Internetului, potrivit caruia niciun continut nu este favorizat in fata altuia. In schimb, consumatorii ar putea asista la nasterea unui nou sistem, care, la fel ca si televiziunea prin cablu, poate impune costuri mai ridicate pentru servicii premium.
Propunerea celor doua companii poate genera aparitia a doua forme de Internet – cel public, pe care il utilizam in prezent, respectiv unul privat, pentru servicii premium. Acest lucru ridica insa semne de intrebare in legatura cu soarta Internetului pe care il folosim in prezent.
Google si Verizon au subliniat faptul ca propunerea lor nu este una de business, ci o politica operationala pe care ambele companii intentioneaza sa o puna in aplicare dupa ce Federal Communications Commission (FCC – organism de reglementare in domeniul comunicarii in SUA) o vor analiza.
“E timpul sa luam o decizie in sensul reafirmarii autoritatii FCC asupra serviciilor de Internet de mare viteza, pentru a garanta definitiv un Internet public si pentru a plasa interesele consumatorilor inaintea celor apartinand companiilor gigant din domeniu”, a declarat un reprezentant al FCC.
La randul sau, Paul Misener, vicepresedinte pentru politici publice in cadrul Amazon.c