Într-o expertiză anexată la dosarul în care sunt judecaţi cei doi administratori ai societăţii se menţionează că starea tehnică a maşinii era nesatisfăcătoare înainte de accident.
Specialiştii care au făcut expertiza microbuzului, implicat în catastrofa feroviară de anul trecut, au arătat că mijlocul de transport fabricat în 2003 nu mai avea ce căuta pe şosele. Inspecţia tehnică a maşinii expirase pe data de 11 august 2009, cu tre zile înainte de accident, însă experţii susţin că, potrivit legii, durata de utilizare nu mai putea fi prelungită.
„Starea tehnică şi de întreţinere a microbuzului la data producerii catastrofei feroviare este definită de următorii parametri: durata de utilizare normală = 6 ani, durata de utilizare consemnată = 6 ani, durata de utilizare rămasă = 0, gradul de uzură = 100 %“, se precizează în expertiză.
Specialiştii mai susţin că starea tehnică şi de întreţinere a microbuzului erau nesatisfăcătoare. O altă expertiză a dispozitivului automotorului care înregistrează viteza şi numărul de kilometri parcurşi stabileşte că mecanicul de locomotivă a respectat viteza legală în zonă. Procurorii au finalizat săptămâna trecută ancheta în accidentul în care au murit 14 oameni. Ionel Dumitriu şi Constantin Scîntei, cei doi administrator ai Valcris Trans, au fost acuzaţi de infracţiuni la Legea securităţii şi sănătăţii în muncă şi nerespectarea regimului transportului public.
„Sunt morţi în microbuz?“
Aceştia nu i-ar fi asigurat şoferului Petrişor Apostu condiţii pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă şi nu deţineau licenţă de transport pe firmă pentru traseul Iaşi-Scânteia. Dumitriu a fost trimis în judecată şi pentru fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals. Conducătorul microbuzului, care a murit din cauya rănilor grave, este considerat de