În amonte şi în aval. Pe orizontală şi pe verticală. Cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor medicale româneşti se aventurează, în lupta pentru profit, în zonele de succes ale concurenţei: operatorii de farmacii deschid clinici şi viceversa, iar sezonul de fuziuni şi achiziţii rămâne deschis şi nu numai în Bucureşti, scrie revista Business Magazin.
Pe o piaţă imprevizibilă din punct de vedere legislativ, vara acestui an împinge companiile din industria farmaceutică şi a serviciilor medicale să vină cu planuri noi de dezvoltare. Cel mai mare distribuitor şi retailer de medicamente, grupul A&D Pharma, care controlează reţeaua de farmacii Sensiblu şi distribuitorul Mediplus, a anunţat la începutul lunii iunie deschiderea primei clinici proprii din Bucureşti, dezvoltată sub brandul Anima.
"Proiectul Anima a fost gândit în urmă cu un an şi a început în luna ianuarie. Am considerat că nivelul cererii pentru serviciile medicale private, pe de o parte, know-how-ul şi capacitatea managerială a A&D Pharma, pe de altă parte, motivează startul acestui proiect", spune Robert Popescu, CEO al A&D Pharma.
Capitala nu duce lipsă de astfel de clinici, cu Medlife, Centrul Medical Unirea, Medicover, Sanador, Euromedic sau MedsanaGral Medical, care totalizează afaceri cu mult peste o sută de milioane de euro. Dincolo de potenţiala aglomerare însă, criza din sănătatea publică stimulează dezvoltarea în continuare a pieţei clinicilor medicale private, iar analiştii estimează o creştere a numărului de unităţi medicale private, nu numai din Bucureşti, ci din toate marile oraşe. Potrivit Monikăi Stefanczyk, şeful diviziei de analize în domeniul farmaceutic al PMR, firmă poloneză de cercetare, piaţa de servicii medicale private, compusă din plăţile din surse proprii, abonamente şi asigurări medicale private, va creşte anul acesta cu 13% şi se va dezvolta