Aceasta este prima franciză românească din retailul alimentar, piaţă pe care şi reţelele SPAR din Olanda şi R-Kiosk din Norvegia încearcă să se extindă printr-un sistem similar de asociere cu antreprenori locali. Reprezentanţii Mic.Ro spun că până acum au strâns aplicaţii de la 140 de oameni interesaţi să intre în reţea ca parteneri.
Retailerul creat de Dinu Patriciu la circa trei ani după retragerea din Rompetrol, care în prezent operează aproape 100 de chioşcuri de format modern în Capitală, ar putea ajunge la vânzări de aproape un miliard de euro în următorii ani cu 3.000 de unităţi, ceea ce reprezintă o medie anuală de vânzări de 300.000-400.000 de euro pe magazin, potrivit estimărilor ZF.
Spre comparaţie, cele aproximativ 100 de hipermarketuri operaţionale pe piaţa românească au realizat anul trecut vânzări cumulate de 3-3,5 mld. euro. Hipermarketurile sunt cel mai mare segment din comerţul alimentar în acest moment; ele au fost până anul trecut vedetele retailului local, datorită atât ritmului alert de expansiune, cât şi succesului de care s-au bucurat în atragerea consumatorilor.
"Vrem să ajungem în 2.000-3.000 de spaţii, iar toate magazinele vor fi în parteneriat. Nu vrem să închidem buticurile, ci să facem parteneriate cu ele. Aceasta a fost ideea încă de la început, de a atrage în reţea oameni foarte bine implantaţi în comerţul din cartier", a spus Dan Ionescu, CEO al companiei Mercadia care dezvoltă reţeaua Mic.Ro.
Ionescu, fost director operaţional al Rompetrol, este mâna dreaptă a miliardarului Dinu Patriciu în cele două businessuri cu care acesta a început să împânzească Bucureştiul din 2010 - Mic.Ro şi reţeaua de agenţii de pariuri 1x2 Bet Cafe Arena. Cele două reţele operează în prezent în peste 140 de locuri din Capitală şi se extind într-un ritm foarte rapid.
Mic.Ro ar putea strânge 21 mil. euro de l