Blue Air, cea mai mare companie aeriană privată românească deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, care a renunţat începând cu 10 august să mai opereze zboruri pe cursele interne din cauza gradului scăzut de ocupare al aeronavelor, spune că o creştere a preţurilor la bilete nu ar fi fost o soluţie pentru menţinerea rutelor interne.
"O creştere a tarifelor ne scotea de pe piaţa low-cost pe care operăm. Marea masă a celor care zburau cu noi nu ar mai fi avut acces la bilete, iar scopul nostru este să transportăm cât mai mulţi pasageri la tarife low-cost", spune Florentina Ivan, director de comunicare al Blue Air. Compania aeriană a intrat anul trecut foarte agresiv pe piaţa zborurilor interne cu preţuri apropiate de cele practicate de CFR, pentru care a devenit un concurent de temut.
Blue Air a decis să renunţe la zborurile de pe rutele: Arad, Timişoara şi Cluj-Napoca spre Bucureşti şi retur şi să suplimenteze zborurile către Italia şi Franţa unde cererea este în creştere. "Pentru că nu mai erau profitabile cursele interne, am decis să renunţăm la ele şi să suplimentăm zborurile pe rute externe", mai spune Ivan.
Blue-Air opera şase curse săptămânal pe ruta Bucureşti - Arad, în timp ce pe ruta Bucureşti - Timişoara, care a fost introdusă în acest an pe 28 martie, avea o frecvenţă de 3-4 zboruri pe zi, iar pe Bucureşti - Cluj-Napoca frecvenţa era zilnică.
Blue Air, cea mai mare companie aeriană privată românească deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, care a renunţat începând cu 10 august să mai opereze zboruri pe cursele interne din cauza gradului scăzut de ocupare al aeronavelor, spune că o creştere a preţurilor la bilete nu ar fi fost o soluţie pentru menţinerea rutelor interne.
"O creştere a tarifelor ne scotea de pe piaţa low-cost pe care operăm. Marea masă a celor care zburau cu noi nu ar mai fi avut acces la bil