In fiecare moment pe care il petrecem pe Internet lasam in urma noastra date despre lucrurile care ne intereseaza, despre comunicatii si tranzactii, care sunt folosite in comertul online modern. Chiar daca Internetul functioneaza cu ajutorul acestor informatii, unii sunt socati ca sunt urmariti de www.
Internetul nu este un mediu static asa cum este televiziunea, asa ca ingrijorarea este cat se poate de normala. Cu fiecare click pe care il dam trimitem informatii despre noi mai repede decat vin informatiile pe care le cerem, scrie Wall Street Journal.
La fel de normale sunt si intrebari precum "cine aduna aceste informatii", "ce se intampla cu datele mele", "cum ma afecteaza pe mine" sau "cum pot sa opresc asta". Totusi, in loc sa ceara ca acest lucru sa fie oprit, utilizatorii de Internet ar trebui sa invete cum sa isi controleze informatiile personale.
Cele mai multe site-uri colecteaza datele cu ajutorul unor fisiere text mici numite cookies, care sunt stocate in computerul utilizatorului. Site-urile folosesc cookies pentru a personaliza informatiile pe care le ofera fiecarei persoane, in timp ce retelele de publicitate au nevoie de ele pentru a ne oferi reclamele care ne-ar putea interesa.
Vrei sa iti cumperi o masina si tocmai ai vizitat un site cu masini? E posibil sa vezi reclame la masini si pe alte site-uri acum. Asa functioneaza colectarea de date in scopuri comerciale. In acelasi scop, unele site-uri vand aceste date prin intermediul spatiului de reclame.
Avem de ales intre intimitate si Internet
Multi oameni nu sunt de acord cu astfel de metode de urmarire. Unii se simt violati cand sunt tratati ca simple obiecte ale comertului. Altii se tem ca aceste date vor fi folosite pentru a-i discredita sau pentru a ascunde de ei informatii si oportunitati de care s-ar putea bucura