Companiile au început din nou să cumpere echipamente, dar mai ales să-şi externalizeze serviciile de imprimare, după un moment de şoc în care au îngheţat investiţiile.
Piaţa locală de servicii şi echipamente de imprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pe fondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care caută să-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea, spune Petr Sichrovsky, directorul executiv al subsidiarei locale a Xerox.
"Piaţa rămâne una dură în România, pentru că, prin comparaţie cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia suferă mai mult. Dar aceasta este o realitate locală şi trebuie să obţinem rezultate mai bune chiar şi în acest context. Primul trimestru şi în al special al doilea trimestru din 2010 ne-au arătat că există câteva luminiţe la capătul tunelului, că există lucruri care se mişcă", a declarat într-un interviu pentru ZF şeful Xerox România şi Republica Moldova.
"Există o revenire lentă, care va continua până la finele anului, dar care va fi afectată de condiţiile economice dificile. În aceste condiţii vom avea o creştere zero sau foarte modestă a pieţei totale. Serviciile vor merge mult mai bine faţă de vânzările de echipamente, care îşi revin şi ele, dar nu vor ajunge curând la nivelul înregistrat în 2008".
Anul trecut piaţa de servicii şi echipamente de imprimare a căzut dramatic, cu 65%, pe fondul îngheţării cheltuielilor de către companii şi consumatori, spune şeful Xerox, care pune schimbarea comportamentului clienţilor pe seama "şocului" trăit de schimbarea condiţiilor economice.
"Înainte de această criză putem spune că am fost pe vârful unui val de creştere, pentru că economia era în boom, toată lumea se aştepta la creşteri, toată lumea era optimistă când se gândea la viitor, se bucura de situaţia de pe piaţă, iar afacerile creşteau natural. Nu