Ministerul Economiei a stabilit recent o strategie privind administrarea, atragerea de investiţii şi valorificarea de acţiuni la operatorii economici aflaţi sub autoritatea sa. Un capitol aparte este dedicat măsurilor care vor fi luate în cazul unităţilor din industria de apărare din subordinea ministerului. Astfel, în document se arată că „se vor derula activităţi de atragere de investiţii prin parteneriate şi/sau valorificarea printr-una din metodele prevăzute de legislaţia în vigoare (privatizare, în cazul în care este vorba de societăţi comerciale, vânzare de active, vânzare de participaţii, dare în plată în contul unor datorii la bugetul local sau la bugetul de stat, executare silita), a societăţilor sau a unor capacităţi, rămase după separarea capacităţilor militare, considerate viabile având în vedere şi incidentele prevederilor legale în vigoare specifice concurenţei şi ajutorului de la stat”.
Una dintre societăţile aflate în vizorul Ministerului Economiei este Construcţii Aeronautice Ghimbav, adusă într-o situaţie grea din lipsa comenzilor de la stat, dar şi în urma scăderii comenzilor externe după apariţia crizei. În urmă cu trei ani, când Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) „patrona” destinele societăţii, americanii de la Liberty Aerospace se arătaseră extrem de interesaţi de preluarea firmei braşovene, dar reprezentanţii autorităţii au pasat ofertele primite până când americanii s-au plictisit să îşi mai prezinte interesul.
În ultimii doi ani, după apariţia crizei, numărul angajaţilor companiei a crescut în mod drastic, de la 156 la 25, pierderile sunt la ordinea zilei, iar o variantă de rentabilizare nu pare la îndemâna nimănui. Totuşi, Ministerul Economiei se gândeşte la restructurarea companiei, iar apoi să treacă la privatizarea acesteia.
Ministerul Economiei a stabilit recent o strategie privind administrare