Unele familii vor să aibă, dacă este posibil, cel mai deştept copil din bloc. Nu de puţine ori se întâmplă ca micuţii să cadă la mijloc între programa educatoarei şi visul părinţilor. Sursa: CODRIN PRISECARUSursa: ADRIAN SCUTARIU
1 /.
Pe 15 septembrie, puştii de la grupa pregătitoare vor intra pentru prima oară pe uşile unei şcoli. Bagajul lor de cunoştinţe depăşeşte însă, de cele mai multe ori, programa anilor de grădiniţă, iar asta îngreunează, paradoxal, munca învăţătoarelor.
Acestea se trezesc la clasa I cu copii plictisiţi: materia din grupa mare şi pregătitoare este aproape asemănătoare, copiii se satură de făcut bastonaşe pe caiete şi trebuie să-i dezobişnuiască de scrisul prin imitaţie sau de literele de tipar pe care aceştia le trântesc în interiorul cuvintelor.
Un sondaj în rândul educatoarelor arată că părinţii sunt de obicei aceia care insistă să se sară peste programa obişnuită care presupune învăţarea exclusiv prin joc şi să treacă direct la lucruri mai serioase. "Copiii-minune", care abia intră în clasa I, ştiu să citească, să scrie sau chiar să socotească.
"Citesc pe litere mari, dar nu zic bine"
Adi Raţiu are 7 ani şi a terminat grupa pregătitoare la grădiniţa particulară "Happy Universe" din Bucureşti. N-are astâmpăr de fel, dar în biroul doamnei Aurelia Badicuţ, manager al grădiniţei, stă potolit pe scaun, cu mâinile împleticite.
"Ce-i ăsta?", îl întreabă doamna Aurelia, ridicând în aer un post it. "Un pătrat", răspunde ferm Adi. I-a plăcut matematica şi a învăţat să numere până la 20, din doi în doi, recunoaşte numerele pare şi impare, ştie că dacă scade din doi unu rezultatul este unu. Sunt însă lucrurile prevăzute pentru programa grupei pregătitoare.
Îşi scrie numele cu litere mari, dar de citit, asta a fost ideea mamei. "Citesc pe litere mari, numai că nu le z