În România, bicicleta a încetat să reprezinte doar o jucărie ieftină pentru copii sau doar un mijloc de transport pentru bunicul de la ţară. În ciuda crizei economice, există români dispuşi să plătească sume considerabile pentru a-şi satisface “viciul pe două roţi”.
În România, una dintre cele mai scumpe biciclete este expusă într-un magazin specializat din Bucureşti. Preţul de vânzare este de 13.000 de euro.
Mai citiţi şi:
Liber cu bicicleta în metrou!
Cadrul bicicletei este din titan şi carbon, marca Paduano – o firmă care produce doar vreo 300 de cadre de bicicletă pe an. Jantele sunt din carbon, marca DT Swiss, furca este German-A, manetele de frână sunt Hope, iar ghidonul, Schmolke, este din carbon. În limbaj tehnic, bicicleta este din clasa „XC full”, fiind destinată concursurilor de tip cross-country / marathon (pe poteci de munte sau pe drumuri forestiere). O bicicletă din această categorie cântăreşte de obicei între 9 şi 15 kilograme, dar cea din magazin are numai 7,8 kilograme, pentru că toate componentele sunt extrem de uşoare. De exemplu jantele au numai 1230 de grame, iar angrenajul THM cântăreşte 510 grame.
De ce merită să plăteşti mai mult
O asemenea bicicletă (vezi foto) nu se poate cumpăra cu banii jos, ca de la hypermarket. Preţul ei total este bazat nu doar pe suma preţului componentelor ci şi pe faptul că o asemenea “bijuterie” este unică. Potenţialul cumpărător trebuie să facă o comandă în care să-şi indice înălţimea, greutatea, lungimea picioarelor şi lăţimea umerilor, iar cadrul bicicletei sale va fi fabricat în funcţie de aceste date. Titanul pentru cadru provine din Ucraina.
Foto: Marian Vilău
Toate componentele sunt fabricate în Europa occidentală, iar asamblarea finală se face în România de catre un specialist in materie de biciclete usoare, folosindu-se chei dinamometrice p