Producătorul mărcii Asus a redus obiectivele de vânzări pentru "Bătrânul Continent"
Asiaticii cumpără mai multe calculatoare decât europenii
Producătorul mărcii Asus, compania taiwaneză Asustek Inc, a redus estimările privind livrările către Europa, ţinând cont de rezultatele din primul semestru şi de perspective, au anunţat ieri reprezentanţii companiei. Situaţia proastă de pe piaţa europeană nu este singulară, aceştia au mai spus că probleme sunt şi pe alte două pieţe importante pentru companie, şi anume Statele Unite ale Americii şi China, ceea ce îi face pe şefii primului producător de netbook-uri neîncrezători în rezultatele din trimestrul trei. "Până acum, trei mari pieţe (Europa, China şi SUA - n.r.) nu o duc bine, aşa că suntem rezervaţi în ceea ce priveşte evoluţia acestora în al treilea trimestru al acestui an", a declarat Jerry Shan, CEO Asustek Inc.
Vânzările din Europa reprezintă în prezent 39% din vânzările totale ale companiei, în timp ce zona Asiei aduce aproximativ 41 de procente.
Problema Europei sunt datoriile
Asustek a anunţat, pentru al doilea trimestru, că exporturile de notebook-uri şi netbookuri au ajuns la 3,9 milioane de unităţi şi se aşteaptă ca în al treilea trimestru acestea să urce la aproximativ 4,1 milioane de unităţi vândute.
Directorul financiar al companiei, David Chang, a spus că se aşteaptă ca vânzările să avanseze cu 5-10 procente în intervalul iulie-septembrie, faţă de trimestrul al doilea, iar pentru tot anul 2010, vânzările totale ale producătorului să ajungă la 16-17 milioane de unităţi, sub nivelul estimat anterior de acesta, de 18 milioane de unităţi.
Vânzările de echipamente electronice cresc de obicei în această perioadă, pe fondul cererii crescute determinate de perioada back-to-school şi de apropierea celui de al patrulea trimestru, care este tradiţional unul cu randa