ANAT: Statul, care a dirijat 20 de ani turismul, a făcut mult prea puţin, şi de aceea este nevoie de un parteneriat public-privat
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) i-a cerut, ieri, Elenei Udrea un milion de euro, pentru promovarea turismului intern. Asociaţia nu este de acord ca promovarea externă a României să se facă exclusiv prin Ministerul Dezvoltării şi este de părere că aceasta ar trebui să se facă printr-un organism public-privat, după modelul altor ţări.
"Vom cere înfiinţarea Organizaţiei Române pentru Turism, care să gestioneze fondurile de promovare, aşa cum se întâmplă în toate ţările din jur. Nu funcţionarii publici din minister trebuie să decidă strategia de promovare turistică a unei ţări, ci un parteneriat public-privat", a declarat Corina Martin, preşedintele ANAT şi al Asociaţiei Litoral - Delta Dunării.
Ea a adăugat că ANAT a solicitat înfiinţarea organizaţiei încă de anul trecut, conform recomandărilor masterplanului pentru turism. "Statul, care a dirijat 20 de ani turismul, a făcut mult prea puţin, şi de aceea este nevoie de un parteneriat public-privat", a adăugat Martin.
Vor schimbarea legislaţiei
De asemenea, reprezentanţii celor două asociaţii vor solicita actualizarea legislaţiei care reglementează activitatea agenţiilor de turism. "În toate ţările, nu un angajat al ministerului dă stele hotelurilor şi licenţiază agenţiile de turism. Acest lucru ar trebui făcut de către primării şi reprezentanţii asociaţiilor locale, pentru că un funcţionar al ministerului, care se ocupă de câteva judeţe, nu face faţă", a afirmat, pentru Mediafax, preşedintele ANAT.
95% din turiştii de pe litoral sunt români
Potrivit Corinei Martin, turismul românesc se bazează, din păcate, doar pe turiştii români, motiv pentru care este nevoie de bani pentru promovare. "Pe litor