Cei mai importanţi şapte producători locali de cosmetice sunt câştigătorii crizei: au terminat anul trecut cu profit şi chiar şi-au crescut cifrele de afaceri. Ce reţetă au folosit? Producătorul clujean Farmec a anunţat că, în primul semestru, afacerile sale au crescut cu 10%, la 46,7 milioane lei. Aceasta după ce compania a trecut foarte bine şi de dificultăţile anului 2009, când scăderea înregistrată de business a fost de numai patru procente. Acelaşi lucru se poate spu
Cei mai importanţi şapte producători locali de cosmetice sunt câştigătorii crizei: au terminat anul trecut cu profit şi chiar şi-au crescut cifrele de afaceri. Ce reţetă au folosit?
Producătorul clujean Farmec a anunţat că, în primul semestru, afacerile sale au crescut cu 10%, la 46,7 milioane lei. Aceasta după ce compania a trecut foarte bine şi de dificultăţile anului 2009, când scăderea înregistrată de business a fost de numai patru procente. Acelaşi lucru se poate spune şi despre ceilalţi producători autohtoni, afacerile acestora fiind foarte stabile, unele chiar în creştere.
„În 2009, piaţa şi-a încetinit ritmul de creştere, însă schimbările nu au fost esenţiale. Am văzut un consumator mai raţional şi mai atent la raportul preţ-calitate, la promoţii şi la credibilitatea brandurilor, care însă nu a renunţat la cosmetice“, spune Horea Turdean, director de marketing şi vânzări la Farmec. „Prima jumătate a acestui an a adus, în schimb, scăderi pe piaţă, printr-o reducere a consumului, determinată de contextul economic imprevizibil şi de scăderea puterii de cumpărare“, completează el. Compania îşi menţine însă obiectivele de creştere atât a cifrei de afaceri (cu 5%), cât şi a exporturilor (de la 10%, ponderea pe care acestea o au acum în vânzările companiei).
Accent pe produse naturale şi preţuri mici
În primele patru luni ale acestui an, conform companiei de cercetar