Pe comandantul navei Mendocino, Mihai Bobocea, l-am prins într-un marş de 24 de ore. Dacă ceilalţi ofiţeri ai navei mai prind o clipă de odihnă, comandantul trebuie să fie mereu la datorie. A găsit totuşi răgazul de a ne răspunde la câteva întrebări despre cum e să fii marinar, să termini Institutul "Mircea cel Bâtrân" la un an după ce a absolvit Traian Băsescu şi mai ales ce înseamnă pentru un român să fie responsabil de conducerea unei nave enorme. Sursa: Arhiva personalaSursa: Arhiva personalaSursa: Arhiva personalaSursa: Arhiva personala
1 /.
Cum aţi caracteriza Marina Română de astăzi, comparativ cu ceea ce se întâmplă acum 30 de ani? Situaţia este mai bună sau mai rea? De ce?
Mihai Bobocea: Ziua Marinei nu înseamnă numai Marina Comercială din cadrul căreia fac parte. Din păcate, nu deţin date despre Marina Militară, fluvială, de servitute.
Flota comercială română, la nivel de pavilion naţional, este din păcate nulă şi lipseşte cu desăvârşire. Dacă acum 30 de ani navigau sub pavilion român peste 250 de nave (numărul este aproximativ), numărul navigatorilor români era în continuă creştere , în zilele noastre nu putem vorbi despre o flotă românească. Sunt câteva companii de navigaţie cu capital privat, dar, din câte ştiu, navele lor arborează pavilion de complezenţă.
De ce flota românească a "dispărut" ? Explicaţia mea este simplă : navele româneşti de acum 20-30 de ani nu erau, din păcate, competitive din punct de vedere comercial.
Ce v-aţi dori pentru navigatorii români şi Marina Română, astazi, la ceas aniversar?
Pentru toţi navigatorii: vreme bună şi să se întoarcă sănătoşi acasă, la cei dragi. Pentru Marina Română comercială aştept un nou început, cu nave la standarde internaţionale.
Pe site-urile dedicate marinarilor sunt postate anunţuri privind posturile vacante, majoritatea fiind pe vas