Liderii afacerilor cu automobile în 2010 sunt cei care au reuşit să depăşească recesiunea fără mari pierderi, având totodată grijă să nu pericliteze viitorul companiilor pentru care lucrează. În fiercare an, publicaţia Automotive News realizează un clasament al celor mai eficienţi lideri din industria auto. La nivel european, cel mai bun conducător de grup auto în 2010 a fost declarat Norbert Reithofer, CEO al BMW. Acesta a reuşit nu numai să păstreze bilanţul grupu
Liderii afacerilor cu automobile în 2010 sunt cei care au reuşit să depăşească recesiunea fără mari pierderi, având totodată grijă să nu pericliteze viitorul companiilor pentru care lucrează.
În fiercare an, publicaţia Automotive News realizează un clasament al celor mai eficienţi lideri din industria auto. La nivel european, cel mai bun conducător de grup auto în 2010 a fost declarat Norbert Reithofer, CEO al BMW. Acesta a reuşit nu numai să păstreze bilanţul grupului german în zona pozitivă şi să-şi păstreze primul loc în segmentul premium al pieţei, ci şi să asigure un buget de cercetare prin care să poată produce, în curând, vehicule mai performante din punctul de vedere al emisiilor de noxe. Încă de la primele semne ale crizei, Reithofer a demarat un amplu program de tăiere a costurilor, implicând chiar şi retragerea mărcii din campionatul mondial de Formula 1. Rezultatul a fost menţinerea companiei pe profit, în ciuda prăbuşirii pieţei. BMW a raportat la finalul lui 2009 un profit net de 210 milioane de euro, în timp ce rivalii de la Daimler au avut o pierdere netă de 2,64 miliarde de euro. Pe lângă reorganizarea activităţilor companiei, şeful grupului bavarez a reuşit să asigure un buget de cercetare, cu ajutorul căruia sunt în curs de dezvoltare vehicule de dimensiuni reduse, cu tracţiune pe puntea din faţă, care vor fi poziţionate sub actualele preţuri ale Seriei 1. De asemenea,