Deși piaţa românească este dominată de produsele din import, printre mărcile străine câteva branduri locale şi-au păstrat poziţia. Afacerea “Farmec” de la Cluj este un exemplu de antreprenoriat românesc.
Mircea Turdean, director general al Farmec, ne-a vorbit despre cum a evoluat piaţa locală a cosmeticelor, cum rezistă antreprenorii români pe timp de criză şi planurile de dezvoltare ale copaniei.
România a intrat în cel de-al doilea an de criză. Cum se prezintă afacerile Farmec în prezent comparativ cu iulie 2009 şi iulie 2008? Cum aţi organizat afacerea astfel încât să treacă cu bine peste criză?
Mircea Turdean: La finalul primelor şase luni ale acestui an, avem o creştere de 10% a afacerilor comparativ cu perioada similară a anului trecut. Am menţinut ritmul de creştere, nu fără eforturi. Pe de o parte, au contat investiţiile realizate în anii anteriori, pentru mărirea capacităţii de producţie şi retehnologizare, extinderea şi consolidarea reţelei de distribuţie şi cercetare, investiţii care ne-au adus un avantaj competitiv. Pe de altă parte, încă de la începutul lui 2009, am adoptat măsuri care să ne apere de efectele crizei, printre care controlul lichidităţilor şi limitarea investiţiilor care nu erau urgente, în paralel cu iniţiative de creştere a vânzărilor.
Parcurgem o perioadă imprevizibilă economic, care te obligă să îţi regândeşti strategia şi bugetele, însă am decis să nu paralizăm în faţa crizei şi să ne continuăm proiectele, principalele direcţii pe care le vizăm fiind creşterea atât a vânzărilor interne, cât şi a exporturilor şi dezvoltarea portofoliului, care numără peste 400 de produse ce acoperă toate segmentele de consumatori. Rămânem aproape de clienţii noştri şi vom veni în continuare cu oferte accesibile şi competitive, adaptate nevoilor lor, cu atât mai mult acum, când toată lumea trece prin momente difici