In ciuda faptului ca veniturile romanilor au scazut dramatic pe fondul crizei, iar bugetarii si-au primit la sfarsitul saptamanii trecute primul salariu redus cu 25%, litoralul a fost luat cu asalt weekendul trecut.
Vremea caniculara, dar si festivitatile legate de Ziua Marinei au facut ca peste 200.000 de turisti sa fie prezenti pe litoral.
Desi numarul de turisti de pe litoral a fost destul de mare, cei mai multi dintre cei veniti la mare au preferat sa o faca pe cont porpriu, fara a apela la serviciile agentiilor de turism.
"A fost o perioada dificila, a fost un an greu, si in acest an au scazut incasarile. Agentiile au trecut totusi, zicem noi, cu bine", a spus Traian Badulescu, consilier de presa ANAT, pentru Ziare.com.
Situatia este confirmata de agentia Marshal Tourism, pentru care incasarile din acest an s-au situat doar la nivelul anului 2009.
"Din punctul nostru de vedere, in masura in care am alocat locuri pe litoralul romanesc, pot sa zic ca suntem OK. Vanzarile aratau, acum doua saptamani, ca 80% din locuri erau date. Sunt sigura ca ne apropiem de 100% pentru vanzarile la locurile pe care le-am avut.
In ceea ce priveste incasarile, ne situam cam la acelasi nivel ca si anul trecut, dar in scadere fata de 2008. Anul trecut eram cam la 10-11 milioane de euro, cam acolo suntem si anul acesta, nu au scazut", au declarat reprezentantii agentiei pentru Ziare.com.
Preturile mari se mentin pana in septembrie
Cum meteorologii anunta in continuare vreme caniculara, hotelierii si agentiile de turism si-au prelungit ofertele si au lasat neschimbate preturile din plin sezon pana la sfarsitul lunii in curs, desi acestea, teoretic, trebuiau sa ramana valabile doar pana pe 15 august. Astfel, in asteptarea turistilor, preturile raman in continuare ridicate.
De exempl