Deşi încă nu s-a confirmat nimic oficial în acest sens, există informaţii potrivit cărora Ministerul Transporturilor pregăteşte un nou val de disponibilizări, din sistem urmând să plece de această dată aproape 13.000 de angajaţi. Sindicaliştii din Timiş spun că acţiunea ar putea fi premeditată, în sensul că, potrivit noii legislaţii intrate în vigoare în acest an, disponibilizaţii nu ar mai beneficia de niciun fel de plăţi compensatorii.
Restructurări masive
După ce, la începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a disponibilizat peste 10.300 de angajaţi ai companiei C.F.R., un nou eşantion de disponibilizări se pare că e în pregătire în sistemul feroviar. De această dată s-a avansat o cifră de 12.800 de angajaţi disponibilizaţi până la sfârşitul lunii septembrie. Conform aceloraşi informaţii neoficiale, cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la C.F.R. Marfă (5.000 de angajaţi – în condiţiile în care această societate se privatizează în acest an), urmată de C.F.R. Călători, cu 3.900 de salariaţi, C.F.R. S.A., cu 2.900 de persoane, şi Electrificare C.F.R., cu 1.000 de concediaţi.
Sindicatele rispostează
În replică, sindicatele feroviare au anunţat că nu vor accepta niciun program de restructurare la C.F.R., menţionând totodată că angajaţii din sector vor opri activitatea şi vor da statul în judecată dacă vor fi făcute noi disponibilizări. Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat că nu a fost informat cu privire la eventualele disponibilizări şi că aplicarea unui asemenea val de restructurări de personal ar fi aproape imposibilă anul acesta, în condiţiile în care nu există bani destinaţi salariilor compensatorii pentru eventualii angajaţi care ar putea fi daţi afară or, în acest fel, s-ar crea o discriminare faţă de salariaţii care şi-au pierdut deja locul de munc