O aşteptare ceva mai îndelungată decât mi-aş fi dorit la terminalul sosiri al aeroportului Henri Coandă mi-a oferit ocazia de a descoperi un super gadget destinat străinilor care vin în România prin principala poartă a ţării. Se cheamă “Tourist Informator” – deşi nu cred că creaţia lexicală a fost voită, având în vedere mesajul de primire într-o Dâmboviţa English neaoşă (vorba regretatului meu profesor in liceu): “General Informations” – pentru cei care au făcut doar franceză la şcoală, “information” nu are formă de plural.
Dar, mă rog, poate n-au avut oamenii bani să investească într-un traducător ca lumea pentru Tourism Informator, aşa că trecem peste şi încercăm, apăsând pe Touch Screen, să aflăm ce evenimente ne aşteaptă în Bucureşti, dornici să ne distrăm în capitala României.
Aflăm astfel că putem să mergem la un târg de nunţi din 2009, sau, şi mai interesant, la un târg naţional imobiliar din 2008. Într-un fel e bine, că ne-am întoarce înainte de declanşarea crizei în România, dar tocmai târgul imobiliar n-ar fi o idee excelentă, având în vedere că atunci era un vârf de preţuri pe piaţă. Ce vremuri! E drept, am avut un moment de nostalgie pentru care le mulţumesc celor care se ocupă de actualizarea datelor de pe Tourist Informator. De anul acesta nu am identificat niciun eveniment, aşa că am început să studiez cele trei hoteluri propuse de gadget, în încercarea de a mă prinde care a dat faliment şi când.
Pentru că îmi doream să aflu cine a păpat banii contribuabililor ca să ne ofere călătorii în timp, am dat şi eu o căutare pe Google şi am aflat că “proiectul “Tourist Informator”, sprijinit de Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului, Turismului şi Profesiilor Liberale, respectiv de Ministerul Transporturilor, are drept scop promovarea Capitalei pe plan naţional şi internaţional, popularizarea pe scară largă a României