Industria de publicitate online din Europa a trecut cu bine primul semestru al acestui an, fiecare piata revenind la o crestere de doua cifre. Ce se va intampla pana la finalul anului va depinde de climatul economic global, insa online-ul, care si-a demonstrat pana acum rezistenta, ar trebui sa depaseasca un eventual nou val de incetinire economica. “Sper insa ca nu vom ajunge acolo”, a declarat pentru Wall-Street Alain Heureux, presedintelele Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe.
In 2009 industria de publicitate online din Europa a inregistrat valoarea de 14,7 mld. euro. Pe fondul atingerii nivelului de 8 mld. euro in primele sase luni din 2010, Alain Heureux estimeaza o valoare de 16 mld. euro in acest an.
Printre tendintele observate in industrie pe perioada primelor 6 luni se numara majorarea ponderii publicitatii video si display, cresterea eficientei pietei online prin utilizarea de aplicatii pentru o targetare mai buna a audientelor.
In ceea priveste evolutia publicitatii online incepand cu cel de-al treilea trimestru, presedintele IAB sustine ca digitalul va deveni “o parte centrala in majoritatea strategiilor de media si comunicare”.
“La inceputul acestui an m-am intalnit la Istanbul cu directorul de marketing al AB Inbev si presedintele World Federation of Advertisers unde am discutat despre marketingul digital si strategia brandurilor din sectorul bunurilor de larg consum in ceea ce priveste activitatile online. Cuvintele oficialului AB Inbev mi-au ramas in minte, acesta subliniind faptul ca publicitatea video va facilita trecerea cheltuielilor lor cu publicitatea de pe canalele traditionale spre platformele digitale si dialogul cu consumatorul. Cu toate acestea el a indicat faptul ca posibilitatile de masurare si pretul ar trebui sa se regaseasca pe agenda IAB. Mai tarziu, la Barcelona, strategul pe online al AB Inbev