Românii au cumpărat mai puţine telefoane, calculatoare, echipamente de birou şi consumabile în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, arată un studiu GfK România privind piaţa bunurilor de larg consum. În schimb, au dat bani pe jocuri video şi televizoare.
Vânzările în domeniul telecomunicaţiilor au totalizat 39 de milioane de euro, în scădere cu 28,5%. Reculul pieţei a provenit în special din micşorarea preţurilor. Totuşi, românii au continuat să cumpere telefoane deştepte.
În ceea ce priveşte sectorul IT, acesta a scăzut cu 20,5%, până la valoarea de 69 de milioane de euro. Declinul a încetit faţă de trimestrul anterior, când piaţa scăzuse cu 38,2%.
Situaţia echipamentelor de birou şi a consumabilelor este similară, fiind legată de piaţa de IT. Aici, scăderea este de 28,9%, ajungând la 7 milioane de euro.
Dăm bani pe jocuri video
Chiar şi cu puterea de cumpărare diminuată, oamenii tot au găsit resurse să împingă în sus piaţa electronicelor de larg consum, care a ajuns la 55 de milioane de euro.
Din această categorie, cele mai vândute produse au fost consolele pentru jocurile video.
În rest, în ceea ce priveşte camerele video, consumatorii le-au preferat pe cele mai mici ca preţ.
Am cumpărat televizoare pentru Cupa Mondială, dar mai puţine decât la Euro 2008
Pe de altă parte, Cupa Mondială a fost mană cerească pentru comercianţii de televizoare, care au avut vânzări în creştere cu două cifre în luna iunie, comparativ cu aceeaşi lună din 2009.
Cu toate acestea, impactul acestui eveniment a fost mai puţin puternic decât cel din iunie 2008, când a fost organizat Campionatul European de Fotbal.
Un alt factor care a contribuit la creştera vânzărilor pe piaţa TV în ultimele săptămâni din iulie 2010 au fost ştirile despre creşterea TVA şi promoţiile asociate ale re