Family Frost, o companie germană care a investit 10 mil. euro în lansarea unui model nou de business pe piaţa locală - o reţea de magazine pe roţi - a anunţat că se retrage din România.
Printr-o reorganizare la nivel de grup, germanii ies din România după doi ani de operare, timp în care au ajuns la vânzări de 3 mil. euro şi rulaje medii pe magazin de 24.000 de euro pe an. Spre comparaţie, un butic de 50 de metri pătraţi dintr-o locaţie bună din Bucureşti are vânzări anuale de peste 100.000 de euro.
Family Frost a adus la nivel local un concept de retail pe care nimeni altcineva nu l-a mai testat pe piaţă: în 2008, compania a adus 40 de maşini care mergeau zilnic în cartierele din oraşele mari pentru a vinde produse precum îngheţată, legume congelate sau mâncare semi-preparată. Îngheţata ar fi putut fi motorul acestei afaceri, ţinând cont că la nivelul pieţei circa 80% din vânzări se realizează în magazinele stradale. În schimb, carnea şi legumele congelate sunt produse care se vând cel mai bine în supermarketuri şi hipermarketuri, potrivit studiilor de piaţă.
"Prognozând condiţiile economice dificile care vor urma (confirmate în al doilea trimestru din 2010), boardul Family Frost International a decis să oprească operaţiunile pe piaţa românească", a declarat Laurenţiu Munteanu, Country Mnagerul Family Frost România, referitor la motivele retragerii.
Family Frost, o companie germană care a investit 10 mil. euro în lansarea unui model nou de business pe piaţa locală - o reţea de magazine pe roţi - a anunţat că se retrage din România.
Printr-o reorganizare la nivel de grup, germanii ies din România după doi ani de operare, timp în care au ajuns la vânzări de 3 mil. euro şi rulaje medii pe magazin de 24.000 de euro pe an. Spre comparaţie, un butic de 50 de metri pătraţi dintr-o locaţie bună din Bucureşti are vânzări anuale de peste 100.000