Creativii sunt o specie ciudata. Orgoliul le este, in egala masura, sursa de idei geniale, si cale spre prapastie. Feriti de catre colegii de la client-service de of-urile si blestemele clientilor, treaba lor este sa produca idei originale si eficiente. Frustrarile apar pe nesimtite, dupa primii ani de "idealism feroce". De aici, pana la "clientul ala nu stie ce vrea", si "sunt prea prost platit pentru ce livrez", este doar un pas. Mai multe despre orgoliile, frustarile si "mercenarii" din creatie, aflati de la Liviu Turcanu, proaspat-numit director de creatie al agentiei Mercury360.
Turcanu are ani buni in publicitatea romaneasca, a vazut industria urcand si coborand, si a incercat sa ii invete si pe altii sa-si foloseasca orgoliul in beneficiul lor.
"Orgoliul este un lucru bun in creatie. Pentru client service e greu sa fii orgolios, chiar distructiv la nivel de business. Insa pentru un creativ, daca nu ai orgoliu, nu tii la o idee si nu lupti pentru ea, nu te impui ca atare, degeaba o mai ai", spune Turcanu, cu un zambet in coltul gurii.
A luat contact cu publicitatea cand aceasta aproape ca nu exista in Romania. Era student la design si sculptura in Bucuresti, cand si-a propus sa devina "creativ".
"Pe vremea aia erau foarte putine joburi in publicitate. Ambitia noastra de studenti era sa ajungem la D'Arcy. Era visul etern al reusitei. Acolo se facea publicitate adevarata. Altfel, erau foarte putine posibilitati. Daca vroiai sa faci design, te trezeai ca mergi la interviu pentru un job de decorator de pompe funebre, sau la aranjat draperii intr-un magazin din Otopeni, construit intr-o groapa de gunoi", rade acum directorul de creatie de la Mercury.
Vremurile erau foarte vitrege, continua acesta. "Cei care s-au angajat din prima la o agentie adevarata au avut un noroc incredibil".
Daca vroiai sa faci des