Ministerul Dezvoltării vrea să modifice reglementările privind publicitatea stradală şi panotajul
Proiectul prevede interzicerea reclamelor în parcurile şi rezervaţiile naturale, pe obiectele de artă şi pe monumentele istorice
O treime dintre panourile amplasate în ultimii 3 ani nu au autorizaţie de construcţie
Lipsa unor reglementări clare şi coerente privind publicitatea stradală a dus la distrugerea imaginii oraşelor, a perceperii monumentelor istorice, dar şi la situaţii bizare, în care pietonii nu mai au loc pe trotuar din cauza panourilor publicitare.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să modifice reglementările privind publicitatea stradală şi panotajul, după ce un control al instituţiei a relevat că o treime dintre panourile amplasate în ultimii 3 ani la nivel naţional nu au autorizaţie de construire.
"Proiectul, care va fi aprobat printr-o hotărâre de Guvern, urmează să fie prezentat pentru dezbatere publică, iar în momentul de faţă se lucrează la integrarea observaţiilor venite din partea primăriilor", spun reprezentanţii instituţiei.
Se vrea reglementarea la nivel central
În prezent, publicitatea stradală nu este reglementată la nivel central, potrivit MDRT, în unele cazuri fiind prevederi la nivel local.
Reprezentanţii ministerului spun că "absenţa unor norme clare şi coerente a dus nu doar la situaţii în care, prin modul de amplasare a panourilor, a fost distrusă imaginea oraşului, a perceperii monumentelor istorice, dar şi la situaţii în care pietonii nu mai au loc pe trotuare din cauza panourilor publicitare".
Fără reclame în parcuri şi rezervaţii naturale
Proiectul prevede interzicerea amplasării mijloacelor de publicitate în parcurile şi rezervaţiile naturale, pe obiectele de artă şi monumente şi pe clădirile reprezentând monumente ist