Recordul de nouă ore de întârziere a unui tren al CFR nu l-a impresionat pe ministrul Transporturilor. Mereu „alţii“ sunt vinovaţi. În timp ce călătorii îşi macină nervii în vagoane, oficialii Ministerului Transporturilor invocă „greaua moştenire“ şi lipsa de bani.
Orădeanul Szabo Odon (37 de ani) şi cei doi fii ai săi, Patrick (10 ani) şi Benjamin (14 ani), au plătit două sute de lei pentru o călătorie care ar fi trebuit să dureze 16 ore şi 17 minute, dar care s-a transformat într-o experienţă de coşmar.
Mai citeşte şi:
Turiștii străini care vin în vacanță în România sunt nemulțumiți de întârzierile trenurilor
CFR îşi bate joc de călători: nouă ore de întârziere pe ruta Constanţa - Oradea
Berceanu: Nu ştiu când va fi gata autostrada Bucureşti - Ploieşti pentru că nu mai avem bani
Cei 874 de kilometri care despart, pe calea ferată, Oradea de litoralul românesc au fost parcurşi în aproape 24 de ore. Astfel, în loc să ajungă la destinaţie sâmbătă dimineaţa la ora 7.55, trenul a reuşit să doboare un record ruşinos, de aproximativ nouă ore întârziere, sosind la capătul de linie abia la ora 16.40. Szabo Odon spune că nu a primit nicio explicaţie pentru întârziere, dar nici nu a cerut despăgubiri. S-a jurat însă că nu mai merge cu trenul în România.
Dă vina pe Orban
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, întârzierile pe calea ferată apar în special din cauza stării infrastructurii feroviare şi a atitudinii ostile a foştilor miniştri faţă de acest sector.
„În mandatul lui Ludovic Orban, în 2007, calea ferată a fost neglijată, locomotivele CFR SA care lucrau la acest obiectiv strategic fiind executate silit de ANAF, iar CFR s-a văzut în imposibilitatea de a-şi respecta obligaţiile contractual asumate. S-au generat întârzieri ale lucrărilor, iar CFR SA a plătit penalităţi"