19 magazine online autohtone au infiintat prima asociatie a industriei, introducand totodata un "cod de bune practici pentru comertul electronic". Printre obligatiile pe care si le asuma membrii se numara cea de a oferi informatii corecte si complete despre produse precum si ca informatiile de pe site sa se reflecte si in stocul real.
Tinand cont de conditiile specifice in care se desfasoara activitatea magazinelor online, cum ar fi cele care se leaga de livrarea si/sau plata la distanta a produselor, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) a considerat necesara elaborarea unui Cod de Bune Practici pentru Comertul Electronic, scrie pe site-ul asociatiei.
Aceasta este condusa de Marius Ghenea, seful FiT Distribution (PCFun.ro) iar vicepresedinti sunt Radu Apostolescu, marketing manager la eMag.ro si Marius Ciocan, de la FunGift.ro.
Taxa de inscriere in asociatie este de 1.000 de lei/an. Banii intra in fondul de functionare al asociatiei.
Ce contine codul de bune practici
Codul de bune practici ARMO are cinci capitole principale. Primul obliga magazinele sa ofere informatii corecte si complete pentru consumatori, sa apara datele de contact si feedback in site. Datele de contact trebuie sa contina numele societatii comerciale precum si CUI, numar de telefon si adresa sediului social. Fiecare site trebuie sa contina termeni si conditii de vanzare clare si consistente pentru informarea corecta a consumatorilor.
A doua sectiune obliga membrii ARMO sa afiseze pe site pretul tuturor produselor, cu taxe incluse. In pretul afisat trebuie inclus si TVA-ul iar, dupa caz, trebuie incluse in preturi si taxa verde sau orice alte taxe asociate produsului. Pretul cosului, afisat la terminarea comenzii online pe site trebuie sa fie cel final pe care il va plati clientul la livrare, inclusiv taxele de transport, servic