Retailerul Family Frost, deţinut de grupul Eismann cu afaceri de circa un miliard de euro în Europa, a decis să iasă recent din România şi alte două pieţe, Spania şi Polonia.
Condiţiile economice defavorabile şi dificultăţile în găsirea unor clienţi noi au fost cele mai mari probleme la nivel local, spun reprezentanţii companiei.
Family Frost România, singurul retailer pe roţi de pe piaţă cu afaceri de ordinul milioanelor de euro, este în acest moment în dizolvare. Retailerul a renunţat la operaţiunile locale şi a transferat cele aproximativ 100 de camioane-magazin către alte companii din grup.
Exit-ul vine în contextul reorganizării operaţiunilor Family Frost la nivel internaţional, dar şi al unei pieţe afectate serios de criză.
"Prognozând condiţiile economice dificile care vor urma (confirmate în al doilea trimestru din 2010), board-ul Family Frost International a decis să oprească operaţiunile pe piaţa românească. Anul acesta s-a decis şi exit-ul din Spania, iar în Polonia va fi acordată franciza unei companii locale, în timp ce în Brazilia va urma un start-up", a declarat Laurenţiu Munteanu, country manager al Family Frost România.
Retailerul german avea la începutul acestui an o flotă de aproximativ 100 de camioane cu care vindea produse congelate în oraşele mari din ţară. Acesta a atacat piaţa locală în 2008, cu o flotă de 40 de maşini şi planuri de investiţii de 17 milioane de euro.
"Am realizat investiţii de 2,8 milioane de euro în 2008 şi de 6, 4 milioane de euro anul trecut", a mai spus Munteanu.
Vânzările şi numărul de clienţi noi au fost sub ţintă
Vânzările companiei în 2009 au fost însă sub ţinta setată anterior.
"Vânzările Family Frost România au fost în 2009 de 3,1 milioane de euro, fiind realizat 88% din planul de operaţiuni. Nerealizarea planului s-a datorat deschiderilor de filiale noi şi a întârzie