foto: MetrorexMetroul care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon prinde contur. Metrorex pregateste deja achizitia trenurilor care vor deservi noua magistrala. Lucrarile de constructie ar urma sa inceapa in 2010 si sa fie finalizate in 4 ani.
Metrorex a anuntat, luni, intr-un comunicat, ca va plati 2.345.097 lei, fara TVA, pentru serviciile de consultanta in vederea achizitionarii a 37 de trenuri noi, din care 21 vor deservi viitoarea Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate, in timp ce 16 garnituri vor completa parcul rulant pe magistralele de metrou existente.
[gallery:131]
Firma care va furniza serviciile va desemnata in luna septembrie, principalul criteriu de selectie fiind pretul cel mai mic.
Noile garnituri de metrou, realizate din 6 vagoane articulate si dotate cu pasaje de intercomunicatie intre ele, vor trebui sa beneficieze, printre altele, de aer conditionat, sisteme audio video etc.
20 firme isi disputa constructia magistralei
20 de firme au intrat in faza finala a licitatiei pentru constructia magistralei V, ce va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon.
Printre acestea se afla mari companii straine, precum Aktor, Astaldi, Strabag Ag si China Railway No 5 Engineering Group, dar si investitori autohtoni, precum Prospectiuni SA,
Delta ACM, Cominco SA Bucuresti, Euroconstruct Trading 98 Srl.
Magistrala V va avea doua componente. Una, in lungime de 9,05 kilometri va lega Drumul Taberei de Universitate, iar cealalta statia Universitate de cartierul Pantelimon.
Linia de metrou Drumul Taberei-Universitate, pentru care autoritatile au obtinut un imprumut de 300 milioane euro de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI) , va avea 15 statii - Ghencea, Prelungirea Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favor