La privatizarea Daewoo existau 3.900 de angajaţi în fabrică. După aproape trei ani de la venirea Ford la Craiova, aici mai lucrează 3.500 de oameni. GdS a aflat cum a „scăpat“ Ford de 400 de oameni fără nici un efort. La anul încep angajările, dar rămâne încă secret numărul noilor locuri de muncă pe care le va crea compania.
De la venirea americanilor de la Ford în Craiova şi până în prezent, circa 400 de angajaţi ai întreprinderii au dispărut de pe listele de salariaţi. În loc de mult aşteptatele locuri de muncă promise de cei de la Ford, am aflat cu stupoare că numărul de angajaţi ai companiei producătoare de autoturisme scade vertiginos de la un an la altul. Zilele trecute, fostul preşedinte al Ford Europa, John Fleming, actual preşedinte pentru producţie şi relaţii privind aspectele de muncă în cadrul Ford Motor Company, spunea la Bucureşti, în timpul întâlnirii cu oficialii statului român: „(...) Începând cu prima parte a anului viitor, la Craiova vor începe angajările. Intenţia noastră este ca la fabrica de la Craiova să ajungem de la 3.500 de angajaţi, cât sunt în prezent, la 7.000 în anii care urmează“. Doar că, în momentul privatizării, în fabrică erau angajaţi 3.900 de oameni. Potrivit contractului de privatizare încheiat între statul român şi Ford, timp de patru ani de la preluarea efectivă a fabricii din Bănie, Ford nu are voie să disponibilizeze personal şi nici să schimbe obiectul de activitate al fabricii.
Disponibilizări parţiale
Totuşi, în urmă cu mai bine de un an, Ford s-a despărţit de aproximativ 60 de oameni, disponibilizaţi de la centrele zonale de vânzări din ţară, nu din Craiova. Unii dintre ei s-au adresat instanţelor de judecată. Conducerea fabricii motiva, la vremea respectivă, că dispăreau centrele de vânzări pentru că urma să apară Compania Naţională de Vânzări a Ford, lucru care s-a şi întâmplat rec