Un Ordin ANAF publicat recent in Monitorul Oficial stabileste ca, dupa emitere, titlurile executorii se vor comunica contribuabilului conform procedurii stabilite de art. 44 din Codul de procedura fiscala. "Acest lucru nu este tocmai potrivit avand in vedere ca in afara de comunicarea clasica, prin posta sau sub semnatura contribuabilului la registratura organului fiscal, se permite comunicarea sub forma publicarii pe site-ul ANAF, fapt ce presupune obligatia periodica a contribuabilului de a studia continutul acestui site", precizeaza consultantul fiscal Adrian Benta.
Consultantul Adrian Benta a analizat pe larg Ordinul in nr. 2289 din 5 august referitor la procedura emitere si comunicare titluri executorii. Acesta sistematizeaza modul de emitere a titlurilor executorii si stabileste perioadele la care sunt emise:
"Titlurile executorii se emit la 6 luni, daca :
- valoarea debitelor este mai mica de 1500 lei, pentru marii contribuabili;
- valoarea debitelor este mai mica de 1000 lei, pentru contribuabilii mijlocii;
- valoarea debitelor este mai mica de 500 lei, pentru contribuabilii mici sau celelalte categorii ;
- valoarea debitului este mai mica decat 100 lei, in cazul persoanei fizice;
Procedura introduce prinicipii similare si pentru obligatiile de plata accesorii (majorari de intarziere; penalitati si dobanzi)".
Dupa emitere, aceste titluri executorii se vor comunica contribuabilului conform procedurii stabilite de art. 44 din Codul de procedura fiscala. Acest lucru nu este tocmai potrivit avand in vedere ca in afara de comunicarea clasica, prin posta sau sub semnatura contribuabilului la registratura organului fiscal, se permite comunicarea sub forma publicarii pe site-ul ANAF, fapt ce presupune obligatia periodica a contribuabilului de a studia continutul acestui site.De asemenea exista riscul ca o eventuala conte