"Am nevoie de tine pentru că îmi eşti util", acesta este mesajul pe care încearcă să-l transmită angajatorii care încă mai alocă bugete pentru programe de training, MBA sau care îşi recompensează angajaţii prin intermediul unor concursuri interne. Într-un context în care unii analişti economici prevăd o scădere economică de 2% şi anul viitor, după ce mediul privat părea că a terminat cu restructurările şi dădea semne de revenire, o parte din angajatori şi-au dat seama că angajaţii au nevoie de stimulente - care nu reprezintă un efort financiar foarte mare- pentru a performa.
Firmele care au terminat de făcut restructurări încearcă să-şi fidelizeze angajaţii prin tot felul de beneficii incluse în pachetele salariale, pentru a le arăta angajaţilor că "nu-i lasă din mână", deşi încă mai au probleme.
"Criza este ca o anxietate într-o companie, în care tensiunile cresc. Dacă e ceva care trebuie făcut acum, este să le arăţi angajaţilor că sunt utili. Programele de MBA şi de training sunt prefabricatele de motivare ale companiilor mari făcute cu dedicaţie pentru angajaţi, prin care le spun: «Am nevoie de voi»", este de părere psihologul Bogdan Lucaciu.
Una dintre cele mai râvnite recompense pe care companiile le oferă angajaţilor din manangement este finanţarea (integrală sau parţială) a programelor de MBA. Cele mai apreciate sunt însă şcolile de afaceri din străinătate, care oferă posibilitatea accederii mai uşoare către un nivel de top management. De regulă, toţi absolvenţii de programe de Executive MBA din cadrul IE Business School din Spania, aflată pe locul 6 în lume în topul MBA realizat în acest an de publicaţia Financial Times, se întorc să lucreze în aceeaşi companie, pentru că angajatorii le plătesc integral programul. În cazul programelor de MBA însă, numai o treime din absolvenţii români se întorc să lucreze la acelaşi angajator, restu