OPC a aplicat o amendă de 20.000 de lei unei bănci, care încasa comision de risc, cu toate că acesta a fost eliminat prin Ordonanţa 50. Un număr de 33 de sălăjeni au reclamat la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului practicile abuzive ale sucursalei bancare.
Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Sălaj a amendat astăzi sucursala unei bănci din Zalău, după ce 33 de clienţi au reclamat încasarea ilegală a comisionului de risc, dar şi faptul că instituţia nu şi-a aliniat dobânzile la EURIBOR sau ROBOR, aşa cum prevede Ordonanţa 50 din 2010, intrată în vigoare în 21 iunie. Pe lângă amendă, banca s-a ales şi cu un proces pentru clauze contractuale abuzive, spune Claudiu Silaghi, directorul adjunct al OPC Sălaj. „Pentru nerespectarea Ordonanţei 50 am aplicat amenda de 20.000 de lei, dar pentru clauzele abuzive mergem direct în instanţă, pentru că numai instanţa poate decide dacă acesta clauze contractuale sunt abuzive sau nu“, explică el. Directorul OPC susţine că una dintre prevederile pe care le consideră abuzive este cea potrivit căreia banca îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral comisioanele sau dobânzile din contractul de credit.
Comisioane restituite
Pe lângă sancţiunea cu amenda, prin procesul verbal de constatare a contravenţiei, OPC a dispus băncii restituirea către clienţi a comisioanelor încasate ilegal de la intrarea în vigoare a ordonanţei. „La creditele mai mari acest comision de risc poate să ajungă chiar la câteva sute de lei pe lună. Nu ştim încă exact despre ce sume este vorba în cazul clienţilor care au făcut reclamaţiile. Îi aşteptăm să ne aducă chitanţele“, precizează Silaghi.
Cu toate că banca amendată astăzi a fost ţinta majorităţii reclamaţiilor primite de OPC, aceasta nu este singura instituţie financiară cu probleme. Alte trei bănci sunt vizate de şapte reclamaţii. Acestea vor fi verificate şi soluţiona