După ce buzunarele li s-au subţiat ca urmare a măsurilor guvernamentale de austeritate, tot mai mulţi români merg la cumpărături în supermarketurile de tip discount, în detrimentul hipermarketurilor. În acest an, analiştii vizează o scădere a pieţei de retail cu până la 10% şi o creştere a vânzărilor de produse sub marcă proprie („private label“).
Dacă până anul trecut marile magazine erau pline ochi, acum, în timpul săptămânii, cam suflă vântul printre rafturi.
Mai citeşte şi:
Cum profită din plin ungurii şi sârbii de pe urma crizei şi creşterii TVA din România
Efectele crizei în Vest: ravagii printre patroni, afaceri ruinate pe bandă rulantă
VIDEO Maşinile de mic litraj au tot mai mare căutare
Motivul: românii îşi drămuiesc cu mare atenţie fiecare ban şi aleg să-şi facă cumpărăturile în magazinele de tip discount - care practică preţuri reduse. Analiştii estimează pentru acest an o scădere a pieţei interne de retail de până la 10%, dar şi o majorare a cotei de piaţă a magazinelor de tip discount de cel puţin trei puncte procentuale.
„Discounterii vor avea un impact semnificativ asupra comerţului tradiţional, mai ales în zonele urbane medii. Totodată, 2010 a început ca «un an al supermarketurilor», ţinând cont de rata superioară de creştere ca număr de locaţii noi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", este de părere Marius Caluian, directorul general al companiei de cercetare MEMRB.
Totodată, Raluca Răschip, analist în cadrul companiei GfK, estimează că în viitor vom asista la o dezvoltare masivă a discounterilor, atât prin intrarea pe piaţă a unor jucători noi, cât şi prin expansiunea reţelelor deja prezente. „În prima jumătate a anului 2010, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile casnice", punctează Raluca Răschip.
Oportunităţi de afaceri
Tendinţa de dezvoltare a unită